nuffnang

Monday, January 31, 2011

choki2 vs lolipop (8)

"sya..cincin bia fiz yg pilih tau.."
"nape lak?? x adil la.."
"ala..baju kawen, awak pilih la.."
"x aci..x aci..."
"alaa...cincin fiz yg beli..so, fiz plh la..."
"camtu ek??"
"mestiiiii.."
"haha..yg emo sgt ni nape??"
"ne de..ala..fiz mntak 1 je..cincin fiz pilih.."
"yela2..tapi nk tengok gak.."
"hari sarung cincin nnt sya tengok laa..."
"alaaa.."
"alaa..boleh la.."
"yela2.."
"ok..kite g kedai, ambil saiz jari awk k.."
"ye..."
"good girl.."
"baru tau??"




"fiz..utk majlis sanding, kite amek silver k.."
"xnk..x meriah la silver.."
"silver laa..."
"saya nk merah.."
"hari tu ckp bia sya pilih baju kawen.."
"xcantik la silver..."
"sakit mata la merah.nnt org xdtg dekat kita.."
"bukan la..nnt dari jaoh pun org blh nmpak.."
"xde mknanya..silver gak.."
"merah gak..haha.."
"hurm..nk merah, awk kwen sorang2.."
"hbs tu awk nk kwen ngn sape?"
"sape2 pun xpe.."
"ek??dari kwen sorang, baik saya cari org lain.."
"ha..pegi la cari.."
"ek??"
"ye..."
"alolo..org kacau sket pn dah panjang muncung.."
"so???"
"soyrich nak??haha.."
tajam pandangan ku menikam pada mata fiz..
"haha.ye.jom.brapa pasang baju silver awk nk??"


aku tersenyum sendiri..baru 2minggu kami diijabkabulkan..masih ada sisa inai d jari..cincin pkahwinan d jari manis aku tanggalkan..
aku memandang ukiran indah yg terukir di sebelah dlm cincin.. 'Adam & Hawa'..hafiz adam n hawa arisya liyana..
itu rupanya rahsia yg dia nk sorok sgt..design pn cantik, simple..mmg taste aku juga la..
cincin platinum yg dikelilingi belian2 kecil..cincin fiz pulak cuma mempunyai 1 belian kecil yg sama saiz dgn belian d cincin ku..
fiz ckp, cincin tu bnyak maksud..satu, ukiran adam n hawa..katanya, dia letak nama adam sbb tu nama yg dikongsi dgn fiq..
mmg dia sgt sygkan adik kembarnya itu..2, belian tu ibarat dirinya yg dah ikat aku..maksudnya, bila aku pakai cincin tu,
dia dah mengelilingi jari aku dgn belian2 tu..n katanya lg,ada org ckp, saraf dari jari manis terus dihubungkan ke hati..
so, bila dia dah ikat jari aku dgn belian2 tu maksudnya dia pn nak betul2 ikat hati aku..
haha..x le blaa...x sangka org mcm dia tau benda2 camni..aku menyarung kembali cincin itu ke jari manis ku..


buat masa skarang kami tinggal di rumah parents aku atas desakan mama yg mahu mnjaga cucunya..
papa n mama nya berada d johor..memandangkan papa fiz baru membuka 1 cawangan syarikatnya d putrajaya yg diurus oleh fiz, dan aku juga blajar di sini, 
nak x nk, kami terpaksa tinggal d putrajaya..fiz juga telah membuat pertukaran uni dan memilih utk blajar 1 uni dgn aku..


jam menunjukkan pukul 11.30 pg..aku perlu memasak utk makan tghari..hujung minggu ni kami cuma habiskan masa di rumah.
papa outstation ke utara semenanjung dan mama mengikuti papa..so, tinggallah kami bertiga sahaja di rumah.
aku keluar dari bilik dan menuruni tangga utk menuju ke dapur..kedengaran bunyi tv di ruang rehat..
"abang.."
tiada jawapan..aku ke ruang rehat..rupanya fiz tertidur dgn mia yg baru mencecah usia 5bln..fiz betul2 anggap mia mcm anaknya.. 
kdg2 perhatiannya lbh kpada mia dari aku..aku tersenyum sendiri..aku mematikan tv dan munuju ke dapur..
pg tadi fiz ada mengadu mahu mkn nasi ayam..dan keinginannya itu akan aku penuhi..


sejam kemudian segalanya hampir selesai..cuma tinggal ayam yg sedang digoreng dan sup yg dbiarkan di ats dapur..


"wahh..wanginye syg abg masak..nasi ayam ea??"
fiz mghampiri dan memelukku dari belakang..1 ciuman singgah d pipiku..aku tersenyum.
"mcm bau ayam la..haha.."
"sape suruh cium??"
"xde sape..perut abg bunyi dah.."
"so, kna mkn bnyk la kn.."
"mestiiii.."
"mia tidur lg??"
"yup..."




mmg aku sgt bahagia skrg walaupun sedikit penat memandangkan tanggungjawab semakin bertambah dan aku masih blajar..
namun, itu sedikit pun tidak mengganggu pelajaranku malah menjadi pendorong untuk aku mencapai kejayaan..
lagipun, suamiku bnyak membantu dlm urusan rumah tangga..aku harap kebahagiaan ini menjadi milikku selamanya..
(bersambung...episod khas)

0 comments:

Post a Comment