nuffnang

Friday, January 28, 2011

choki2 vs lolipop (7)

fiz bukannya adam dan adam bukannya fiz even dorang kembar seiras..
fiz agak stylo tapi adam lebih nerdy..
fiz suka kacau aku tapi adam mengutamakan ku..
fiz lg pandai berkata2 tapi adam lebih penyegan..tp skali adam kluar mood romeo dia, mmg mnyentuh hati..
apa yg adam ckp, lg mudah dpercayai dari fiz..fiz ada character budak nakal dari adam yg lbh nampak good2 je..
bnyak yg lain..bnyak yg kontra..tp camne dorang blh suka kt sorang pmpuan..
fiz, stylo, berduit, n dgn sgala pakejnya xkan la susah nk cari mkwe..x mungkin..
hmmm...nmpak mcm playboy de gak..tp xprnah pn dia ckp pasal gurlz klu dgn aku..
masa kluar pn, xde dia trima panggilan or sms..dia xpnh kapel?? pada firasat aku, msti pernah at least skali..
 akhir2 ni, fiz kerap dtg ke rumah aku..rindukan damia katanya..


"isya..xlyk ke mia utk dpt kasih syg sorang bapa.."
aku cuma diam..xmembalas..
"saya syg awak.."
berkerut dahiku  memandang fiz.."fiz..jgn ambik mudah bnda2 camni.."
"bila sy amek mudah??sy betul2 serious..saya dah sedia utk kawen jika calon itu adalah awak..sori to say,
even saya syg awk, saya lebih fikirkan mia..."
"perlu secepat ni ke??saya xsedia.."
"damia sedang membesar..dont b selfish sya..pmbesaran mia pn perlukan perhatian sorang bapa..
saya xkisah kalau tiap hari saya kna dtg umah awk jumpa mia..tp pk la pe org kata nnt.."
"sape suruh awk dtg.." tajam mata fiz memandangku..xpernah aku nampak dia begitu tegang..
"r u mia's mom??" dan fiz trus berlalu..aku terkesima dgn prtanyaannya yg terakhir..
adakah aku terlalu pentingkan diri sendiri??adakah dia selayaknya utk mnjadi papa damia??
camne semudah itu dia blh trima damia yg dilahirkan tanpa bapa?camne kalau semuanya berakhir bila kwen nnt..
aku penat dgn pelbagai persoalan yg membelenggu..damia is everything..n sbb tu aku susah nk kwen..
aku takut suami aku nnt xblh trima khadiran damia..sbelum kawen, mmg la sgalanya indah..dah kawen nnt, madu pn blh jadi racun..
aku bukan xnk kawen..tp adakah fiz betul2 ikhlas trima aku n mia??




"mama..kalau fiz lamar sya,sya patut trima ke??"
"fiz lamar sya??"
"ye kot.."
"xsalahkan trime kalau sya syg dia..dia pn mcm ok je dgn mia..mama sronok tengok dia dgn mia.."
"tapi ma.."
"tapi apa lg..sya dah tnya mama n mama stuju kalau laki itu adalah fiz..mama suka dia..mama yakin papa pn stuju.."


aduyai..greenlight dah dpt..is it good or bad news??tp aku x happy pn.
setiap 2hari, fiz akan dtg jumpa mia..tp fiz xsperti sebelum ni..slalunya, ada je modalnya utk sakat aku..
selps kes hari tu, dia langsung xbersapa dgnku..dia dtg umah semata2 utk brmain dgn mia..


"ha fiz..mia tu dah lama xkuar rumah..mcm elok je kalau fiz bwk dia kuar ptg2 camni.."
"ha??nk bwk g mane aunty??"
"alaa...taman ke..tu si isya tu pn..asyik terperap je.."


"mia nk jalan2 dgn papa ye syg??"fiz mncium pp mia bertalu2..
"sya nk ikut.."


sebenarnya aku saja mngambil pluang ini utk brbual scara privacy dgn fiz..
mia diletakkan d dlm baby stroller..fiz..dia langsung xmemandang pada ku..senyum apatah lagi..dia hnya berborak dan senyum pada mia..
camne aku nk mulakan prbualan ni..
"erk..nk aiskrim x??kt sana ada jual..isya g blikan k.."
"thanx la..tp fiz xnk."
"erk..fiz..mrh isya??"
"x."
"ea??"
fiz tidak mnjawab..
"fiz.."
"..."
"sorie..."
"xpe la..xde pe pn nk mintak maaf..isya xslh..fiz je xpatot pksa..mia anak isya, bkn anak fiz..so, msti isya lg tau pe yg terbaik utk dia..
cuma fiz hrp sya xkisah fiz slalu dtg jumpa mia smentara dia xdpt papa lg.."
"fiz.."
fiz memandangku sekilas..
aku mngeluarkan lolipop dari handbag..
"fiz sudi hbiskan lolipop ni utk isya??"
"what??"
"sudi trime lolipop ni??"
"mksud isya??"
soalannya aku cuma jawab dgn senyuman..agak segan gak la..aish..isya..isya..xmalu btol..
"mia nk papa kan??"aku mncuit pp mia, seakan brtnya soalan itu padanya yg brada di dlm baby stroller..aku tau fiz merenungku..
"sya..fiz nak lolipop tu..." aku memandang fiz..fiz terus mngambil lolipop dr tgn ku..
"tapi, nnt jgn bagi alasan reject fiz sbb gigi rongak.."
dia dah start balik dah....
(bersambung)

1 comment: