nuffnang

Sunday, August 7, 2011

hadirnya dia (7)

hadui. panasnya hari ni. dah la kena bawa kotak gedabak ni balik bilik. entah siapa la yang poskan aku benda ni. aku membuka tudung. panas. 


panas!


aku membelek belek kotak tu. dari kuala lumpur? eh? terbutang mataku melihat nama pengirim. akif aiman? nama yang 2tahun hilang dari hidup aku, tiba tiba muncul pada satu bungkusan? aku menggosok gosok mata. haish. cuak. excited. rindunya. dengan berhati hati aku membuka kertas pembalut merah jambu yang membalut kotak itu. tak nak dia koyak.heh.
ok. siap.
perlahan lahan aku membuka kotak tersebut. suspen. suspen. hishh.
WAH! besarnya teddy bear! aku tersenyum sendiri. thanks akif! comel laaa.. aku angkat dan peluk teddybear putih tu. muah! muah! er. boleh tak kalau anggap teddybear ni akif? ehem. rindunyewwww.. eh. ada surat? sambil memeluk teddybear, aku buka surat tu. peh. hahahahahahahaha. apa kuno mamat ni? banyaknya bedak kat dalam surat ni.haha.


'yaya. i miss you damn much!  muah! btw, tolong jaga si putih ni. eh. ya. kau loser lagi eh? ;)'
-akif.


ish. terharu. tapi tu je dia tulis? tapi akif kan tak nampak. ala. apa apa je la. orang lain yang tolong la tu. aku menekap muka pada teddybear. biar teddy ni je tahu aku menangis. aku lagi rindu kau akif. rindu sangat. tak kan si putih ni je? aku nak kau la. eh. kejap. maksudnya, akif dah kat KL la sekarang kan? aku mencapai handphone dan cuba menghubungi nombor akif.


"harap maaf. nombor yang anda dial tiada dalam perkhidmatan."


hampa. kecewa. petang itu, aku terlena bersama air mata sambil memeluk si putih.






***********


'uit. you on tak? on la chat. rindu ni.'
-encik boboi


entah apa apa la dia ni. malas la on chat.


'eh. sombong. saya tau awak online. tadi awak update status.ala. reply la. reply la T__T '
-encik boboi


'ye. ada. '
-alyaa


'hiks. hai alya! rindunyewwwww..'
-encik boboi


'waalaikumussalam.hiks.'
-alyaa


'hamboi. perli nampak. ok. start balik. assalamualaikum.sopan tak saya?'
-encik boboi


'waalaikumussalam. mengada. ok. saannnggatttt sopan.'
-alyaa


'tak ikhlas je bunyi nye. ya.. ooo ya. mana cerita baru?'
-encik boboi


'ada. nak? sambungan kisah akif dengan alyaa.'
-alyaa


'er. what?'
-encik boboi


'semalam alyaa terima teddybear dari akif.alyaa tak faham kenapa akif kasi teddybear je. mana akif? akif tak nak datang jumpa alyaa ke?'
-alyaa


'then?'
-encik boboi.


'bersambung.'
-alyaa


'ya. you rindu dia eh?'
-encik boboi


'sangat la. tak tahu dia kat mana sekarang. balik malaysia tak gitahu pun.tetiba sampai teddy tu.'
-alyaa


'you still sayang dia?'
-encik boboi


'harus la. 2tahun tau saya tunggu.'
-alyaa


'ok. sori. sori. ya. oneday, dia akan cari awak. percaya apa saya cakap k. :) tapi yang engaged tu apa?'
-encik boboi


'mana ada saya bertunang pun. tak la. setakat status fb, takde apa apa la. nak buat widowed pun boleh.'
-alyaa


'ala.. cik yaya. panjangnye muncung you.  chill k dear. saya yakin dia rindu awak juga. trust me :)'
-encik boboi


**********


seminggu berlalu selepas aku menerima si putih. akif tetap menyepi. aku tetap menunggunya sebab aku tahu dia masih ingat aku. kalau tak, masakan dia kasi aku si putih tu kan. takpe la akif. take your time.huh. si boboi tu pulak, tiap hari minta nombor aku. memang aku tak kasi la kan. ada je alasan aku.


bosan. on facebook. aku scroll down home page facebook. tengok sesiapa yang boleh tarik perhatian untuk aku stalk. tetiba..tadaa!!! 


terbutang mata aku, tersekat nafas aku. akif? dia ada online?


status akif----> 'i miss you damn much, LOSER!'(1 hour ago)


*klik


menggigil tangan aku buka profile akif. hantar wallpost la.


'akif. kau kat mana ni? camne kau boleh online ni? weh. jangan la main main. si putih ni dah rindu kau.'


entah entah akif dah boleh nampak tak? aku sabar menunggu. dari minit ke minit, jam ke jam dan hari ke hari. selepas seminggu, tetap tak ada jawapan. facebook akif kembali sepi.


apa makna semua ni? aku bingung. bingung dengan apa yang berlaku. akif. apa motif semua ni?
(bersambung)



2 comments:

  1. bnyknyer konflik??? ergh,, geram.. nape ngn akif tu?? die dh x bute ke?? mcmne die leh online fb??n menulis?? mesti die dh operate kn mate die...

    ReplyDelete
  2. haha. chill! wait n c. tapi dia still boleh mintak tolong orang buat semua tu kan???? hihihi. insyaAllah 1, 2 episod lg, habis la cte ni :)

    ReplyDelete