nuffnang

Tuesday, July 12, 2011

silent love (7)

"atin. nombor kau please.."
"nak buat apa?"
"ala..perlu ada sebab ke?"
"yup."
"weh. blah. ingat aku nak usyar kacau2 kau? hishh.." menggelabah je cepet ni.
"ea??oo.. takde camtu ea? ok. so, tak perlu la nombor aku kan.."
"ala atin. kau ni kan..ish. kedekut!"
"weh. lesu. kau nak nombor aku, mintak dgn orang lain. buwekkk.."
"eh.jual mahal."


*******


aku on facebook.peh. lama tak bukak. berhabuk dah facebook aku. ok. jom kita cuci sikit. aku bukak notification. eh. cepet ada mention aku kat post? klik.


'sesiapa ada nombor handfon fatin farhah, tolong inbox aku. hidup mati punya kes.. T__T'


bingai ke apa mamat ni? dia pegi kecoh kat facebook apa kes? nak 1 dunia tahu? bengang ke? hehe. tak la. sweet.aku senyum sendiri. geleng2 kepala.hish.. cepet.cepet. suka hati dia je kan. ok cepet. usaha tangga kejayaan. aku abaikan post dia tu.pandai2 la dia cari. tengok nanti sape yang baik hati kasi nombor aku. tapi berapa kerat je yang ada nombor baru aku.hehehe. lantak la kau cepet.


tiba-tiba..


'eh. atin. kau online eh??peh. lama kau tak bukak fesbuk ni kan. berhabok berkerak dah kau punya fesbuk ni.' eh.tetiba je dia ni. nampak2 je aku on kan.


'yela..ye.. aku nak cuci semua habok dan kerak la ni. ish.'
'weh. kau jangan terkejut kalau aku boleh dapat nombor kau.' macam desperate la pulak dia ni kan.
'tak pun.'


"so much for my happy ending.ooo..oo...
so much for my happy ending.."


fon aku bunyi.. eh. siapa pulak call ni. aku memandang skrin fon. nombor asing. nak angkat tak. ok.abaikan.. 


senyap pun. tumpuan aku kembali pada lappy.eh. cepet.


'kau watpe?
oi..atin!
weh. dengar tak aku panggil?'


'eh. tak dengar. pe hal?'
'nape tak angkat aku call?'
'kau call?'
'ye. aku. nampak sangat kau dah buang nombor aku kan.'
'eh. mana ada. takde pun kau call.'
'weh. jangan main2 la.'
'iye. takde pun orang call aku.'
'biar betul.'
'nape?'
'erk. takde pe.'


ish. kesian pulak kat cepet. betul2 dia cari nombor aku.


'eh. sape makwe kau sekarang?'
'aku single trang tang tang. nape? kau nak masuk?'
'eh. aku pulak.haha. lain kali je la kan.'
'kau dah ada someone ke?'
'aku?? hehehe.'
'mana la tau 6bulan kat rumah, ada orang pinang kau ke.'
'kalau ada, kenapa?'
'eh. serius weh. ada ke?'
'takde la..ashraf. aku out dulu k.'
'cepet laa..'


aku terus off. sori pet. aku tak ready. 6bulan aku cuba lupa kau.tak semudah tu la pet.
patut ke aku buat dia sampai macam ni? aku nak jaga hati aku. yup. sounds selfish kan? aku takut aku jatuh kat dia lagi. belum tentu dia boleh terima aku. aku tak mampu nak jadi sekadar kawan untuk cepet. cepet 1st love aku.mana boleh aku nak lupa dia.


aku mencapai handfon.
1 missed call
*show


ni nombor cepet kot. nak call tak? ke text?


(bersambung)


pic : credit to emi





0 comments:

Post a Comment