nuffnang

Tuesday, July 26, 2011

hadirnya dia (3)

sudah 3 bulan. 3 bulan akif sepi tanpa berita. dia bahagia mungkin dan aku kembali sunyi. tak apa la kan. asal dia bahagia sudehh. aku? ala. macam la tak biasa kena tinggal, hidup sorang sorang. relaks je la kan.tak payah nak emo emo walaupun tipu la kalau tak ada langsung air mata ni mengalir untuk dia. macam la korang tak pernah nangis. tapi tak apa. hidup mesti diteruskan. anggap je dia tu satu laluan hidup yang aku terpaksa tempuh untuk menuju ke hadapan! yeah! ayat tak leh blah. lagipun, aku sepatutnya happy kalau dia happy. macam tu la kawan yang baik. tak gitu? ok. aku happy. bai bai akif. :)


fuhh. bahagia. petang ni tak ada kelas. jadi, boleh la aku bermanja dengan encik lappy aku. rindunyewwww.


online.


www.facebook.com


sign in.


eh. ada 1 message.


*klik


akif? terlopong mulut aku tatkala nama itu yang terpampang pada skrin. yup. orang yang aku sangat rindu (kot). apahal tetiba dia ni? rindu aku? buang tebiat? hailaa. ni dah kacau petang aku yang indah ni. aku menarik nafas dan melepaskannya dengan berat. lega sikit. cuak doh. cuak. ok.


*klik


'assalamualaikum. 
oi cik yaya! lama kau menyepi ye. dah tak ingat aku letewww. ok tak pe. ya. jom jumpa. aku rindu kau.'
- akif


haish. apa hal dia ni? sawan? aku pulak yang menyepi. bukan dia ke yang suruh aku tinggal dia. dah la tak pernah pernah jumpa, 3 bulan hilang, tetiba ajak jumpa? sah sawan. reply tak?


'waalaikumsalam.
heh. takde menyepi. tak mau kacau orang lah. kau apa cerita? dah kahwin ke? tak sampai pun kad jemputan kat aku kan.'
-yaya


seminit kemudian, 1 mesej masuk. akif online juga rupanya.


'mana ada aku kawin la. kau ni... hubungan kitorang tak lama. dah break da. dia mainkan aku. dia dah kawin dgn orang lain. sadis kan aku.'
-akif


'oo. sori.'
-yaya


'ya. bak fon number kau. aku terdelete dulu.'
-akif


what? terdelete atau makwe yang delete kan. sori der. aku tak nak kasi. dan aku terus sign out.


haish. macam mana ni. mood aku dah terbang ke mana entah. blah la kau lappy. aku baru nak bermanja, kau dah rosakkan mood aku. blah. blah. aku shut down lappy dan menuju ke katil. sekilas aku memandang jam dinding. pukul2.30 petang. tidur lagi best.


"akif..."




*************


yeah! assignment. macam kena stay up je malam ni. tekak dengan hidung pulak tak nak bekerjasama. peritnya tekak. macam nak selsema. kepala pun sama. ting tong. jangan la. minggu ni aku busy sangat. banyak assignment dengan presentation. dah la present kat dewan besar. tekak tak ok dengan hidung yang sok sek sok sek, tak ke macam haru nanti. bila pakai mikrofon, mahu 1 dewan penuh dengan bunyi hidung aku.


"hachooo!!" erk. dah mula dah. bersin non-stop pulak. jangan la.


on lappy. baik siapkan assignment dulu. sambil tu, macam biasa la kan. buat assignment dengan bertemankan facebook. 50-50.


hai.. ada message.


*klik


akif?


*klik


'ya. aku rindu kita yang dulu.'
-akif


ish. nak rosakkan mood aku lagi la ni.


aku tutup facebook. baik dengar lagu dan aku mencari folder sixth sence.


*play all


dan aku menyambung tugasan aku yang terbengkalai sejak dari tadi. malam pun berlalu.


"You make me so hot, make me wanna drop
You're so ridiculous, I can barely stop
I can hardly breathe, you make me wanna scream
You're so fabulous, you're so good to me, baby baby
You're so good to me, baby baby"




aku terjaga kerana bunyi hanfon. adeh. sakitnya tengkok. sampai pagi aku tidur kat meja? eh. kejap. siapa pulak yang call ni. aku menggosok mata, sebelah lagi tanganku mencapai handfon. akif? terbutang mata aku. terus hilang mengantuk. erk. kenapa dia ni? eh. kejap. bukan dia dah delete nombor aku? aku membiarkan handfon berbunyi.


"bipp.."


1 new message.


akif?


*open


'hai dear. bangun la. subuh :)'
-akif


aku menggosok gosok mata. baca lagi. haish. cubit pipi. adoi! ok. bukan mimpi. dia kot yang mimpi. aku membiarkan message itu sepi tak berbalas. jam menunjukkan 6.30 pagi. aku mencapai tuala dan ke tandas untuk mengambil wuduk.


'Ya Allah. tenangkanlah hati hamba-Mu ini.' 


(bersambung)

0 comments:

Post a Comment