nuffnang

Friday, July 15, 2011

silent love 9 (final)

seperti hari2 lain, aku berjalan menuju ke kelas. sudah 2 minggu aku tak jumpa atau berhubung dengan cepet. rasa rindu la pulak. eish... tak boleh jadi ni. masa perjumpaan fakulti 3 hari lepas pun dia tak ada. mana dia pergi?


"atin!! atin! " satu suara memanggil aku dari belakang. aku menoleh.
"sya?"
"weh. kau dah tengok papan kenyataan?"
"tak.nape?"
"try gi tengok.haha. aku tak tau la tu keje sape."
"nape?"
"gi je la tengok.."




aku menghampiri papan kenyataan. eh. ramainya orang. poster apa tu? eh.eh. apasal ni? gambar aku? MISSING? apa ni? macam poster kanak2 hilang. dah la 1 papan kenyataan tu penuh dengan poster tu.
"sya! keje sape ni???"
"hahahahaha. mana aku tau." aku terus mengoyak poster tersebut satu persatu. cepet? ni mesti kerja budak lesu tu.ish. aku mencari handfon di dalam beg. eh. mana pulak aku letak hanfon ni?? haa... jumpa pun.


*search
CEPET
*call


"harap maaf, nombor yang anda dail, tidak dapat dihubungi buat sementara waktu."


eh. mana pulak dia ni?ok. takpe.


balik dari kuliah, aku on facebook. cepet tag aku 1 gambar?


*open


MISSING!!!
fatin farhah.
sesiapa yang menjumpai gadis ini, sila hubungi saya di talian 019-2*****1.
tempoh hilang : hampir 7 bulan


eh. gila ke apa dia ni? suka ati dia je letak gambar aku pastu tag berpuluh orang. buat malu je. ish..
dia ingat aku ni kanak2 hilang ke nak letak poster2 camni?
aku cuba lagi hubungi cepet.


"hello. assalamualaikum. ada apa2 boleh saya bantu?" kedengaran suara di hujung talian.
"ashraf. jangan main2 boleh tak? yang kau kecoh dengan poster semua tu apesal?"
"eleh. salam tak jawab, nak marah2.."
"waalaikumussalam." tegas suara aku.
"eh. garangnya. nak cepat tua?" bengangnye aku. dia boleh main2?.
"mohd ashraf hussain. hentikan semua ni."
"fatin farhah kata hari tu dah tak kenal mohd ashraf. sebab tu mohd ashraf buat macam tu. mohd ashraf nak cari fatin farhah yang dia kenal.oh. by the way, ni ke fatin farhah yang mohd ashraf cari tu?"


menyampahnye aku. kenapa perangai dia ni makin menjadi-jadi? mengada sangat.
"huh. suka hati kau la."
"eh. fatin. jgn letak dulu. aku nak jumpa kau."
"kau nak apa lagi?"
"nak bincang bila aku boleh hantar rombongan meminang ke rumah kau."
"ha? apa?"
"bila aku boleh hantar rombongan meminang ke rumah kau sayang?" eh. apesal dia ni?
aku terdiam..aku mencubit pipi. ouch!! sakit! ok. ni bukan mimpi.
"fatin. tak dengar lagi ke?"
"ha? apa?" aku seperti baru terjaga dari mimpi.
"bila abang boleh hantar rombongan meminang ke rumah sayang?"
"eh. makwe kau tu?"
"kau la. hari tu aku nak jumpa kau sebab nk tanya ni la. kau pulak tak datang."
aku tak mampu berkata apa lagi. hanya air mata menjadi bukti cinta aku pada cepet tak pernah padam.
alhamdulillah.




tinta ashraf...


sayang..
maafkan aku sebab pernah kecewakan kau. lepas aku hilang kau, baru aku sedar yang aku tak boleh hidup tanpa kau. kau lah puteri yang aku cinta dan kau juga kawan yang aku sayang. kau pelengkap kepada cinta pertama dan terakhir aku. terima kasih kerana tidak pernah jemu cinta aku. dan terima kasih kerana sudi terima aku buat kali kedua..


(tamat)

11 comments:

  1. alalala . . sweet ! best ! syok ! cepat sangat ending !

    ReplyDelete
  2. ayiiinnnnnn....!!! sweet sgttt..huhu..
    ok,nex plan lak..hee

    ReplyDelete
  3. akak..jgn lpe tw wt cte yg kte nk ue...

    ReplyDelete
  4. hehe. thanx. :) a'ah. cepat ending. ayin xde idea.
    amirul. yg ne ek?

    ReplyDelete
  5. 0uch ! sweet sgt ehh..macam pendek je ;))

    ReplyDelete
  6. hehe. sori pendek k. takde idea tym tu. neway, plzz enjoy stories yg lain k :)

    ReplyDelete
  7. wa,,,,,,,,,,,,, syok la kak ayyin,,, lama ina tgu,, smpai lpa nak bka blog aakak/.

    ReplyDelete