nuffnang

Thursday, June 30, 2011

silent love (4)

'puteri. mntak fon number blh?'
'nak wat pe.'
'ala. next week myb saya bz. xsempat nak on9 kot.'
'xpe. saya tunggu awak on9.'
'plzzzzzzzzz..nak gak.'
'saya xde fon.'
'tipu la. kalau xde, mane dtg fesbook awak tu. kan kena letak fon number.'
'mcm xleh pakai fon org lain.'
'saya tau awak tipu saya.'
'emmmm...k.k.esok saya gtau k.'
'hari ni la...'
':P'


"atin. nnt aku bwk ko jmpa puteri nak?"
"apa??wei..haha. xnak la aku. dia awek ko. bukan awek aku."
"wei. lesu. mmg la dia awek aku.n xblh jd awek ko tp ko kwn aku.xnak ke knl dia?"
"x nak."
"ala..bukan pe pun. kita g mkn2 ke, tgk wayang ke.."
"xnak.."
"boleh laa..ko kwn aku kan??lgpun dia nak sgt knl ko. mcm2 dia tnya pasal ko.." mmg la. sbb aku nk tau pe prasaan ko kat aku.
"puteri nak ke??"
"nnt aku pujuk dia.so, ko ok la ni??"
"kalau puteri sudi, ok la.."
lesu punya cepet. puteri xkan sudi la..


ptg tu, aku ke bandar. terpaksa beli 1 lg fon. budak cepet tu punya pasal la. nak number puteri pulak. n mlm tu, puteri dgn cepet bertukar nombor telefon.


"atin!!! aku dah dpt number puteri!!!"




"atin!! turun jap!! urgent!"
"ko pehal..aku tido la.nak aku belanja lagi??"
"wei lesu. patot la lesu pun. xbaik tido lps asar."
"ko nak pe??"
"turun la jap.temankan aku jap."
"teman nk g mana?"
"ala.. turun je la.."
"yela2.."




"wei.ko xcuci muka ek?"
"ish..ko nak pe?"
"xsenonoh la dia ni. muka mcm lempeng basi."
cepet menghampiri aku. tiba2 tangannya menyentuh kepala aku. erk~~ dia betulkan rambut aku yg x terurus?? blushing..blushing...


"hmm... baru nampak mcm org."
"erk. nape panggil aku?"
"jom ikut aku."
"nak g mana?"
"ikut je la."


aku dibawa ke dewan delima. 
"pet.nape dtg sini? xde org la time camni."
"jom masuk."
"gila ko. nak kena tangkap khalwat ke?" mulut je ckp camtu. tapi, ada aku kisah?? kaki aku tetap melangkah masuk ke dlm dewan..


tiba2..


"surprise!!!!!" terkejut katak aku..now, dewan delima dah terang n kecoh dgn classmates kitorang.xde la ramai. setakat 5,6 org je.


"apa ni?" aku masih bingung.
"ko ni lesu la atin.. bnyak mkn kepala ikan eh?? happy birthday." cepet membisik kan ucapan itu ke telinga aku. ish.. geli la. aku menggosok-gosok telinga aku. erk..
"besday sape?"aku blur..
"birthday ko la lesu.." dan semua yg ada kat situ menyanyikan lagu besday utk aku. cepet mengambil kek dari tgn amir.pergh.. gle hepi aku hari ni.. mmg sgt2 surprise la..n memang aku langsung x ingt hari ni besday aku.


"k.tiup lilin..." aku tunduk sedikit utk meniup lilin dari kek yg dpegang cepet. apabila api lilin padam, belum sempat aku mengangkat muka, tiba2 kepala aku ditolak ke bawah.. cepet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dan habis muka aku bersalut kek. siap ko cepet.cepet gelak tak leh blah..kitorang kecoh akibat kejadian itu.tiba2 kek yg dipegang cepet terjatuh ke lantai.tidak!!!akhirnya, kami 8org duduk bersila mengelilingai kek dan makan kek yg sedia terhidang d atas lantai.tapi x puas. sbb separuh kek je yg boleh dmakan.


"oi. lesu. sopan la sikit. x senonoh la ko ni.." tiba2 tangan cepet menyapu bibir aku.. erk. de icing eh?? (blushing lagi)




thanx cepet.. the best birthday ever after.


aku sayang sesangat dah kat cepet.




beberapa hari kemudian..


hanfon puteri menerima sms. confem2 la dari cepet..
'puteri. ashraf accident.skrg dia kt hospital'
what??? kemudian hanfon aku juga menerima sms yg sama.aku cuba menelefon cepet.
"harap maaf. nombor yg anda dail tidak dapat dihubungi buat sementara waktu."


cepet.... apa dah jadi ni???


(bersambung)

6 comments:

  1. happy, then suspen lak ttibe..huhu..
    nice one ayin!! =D

    ReplyDelete
  2. aloooo... nape sdeyh plak cite dia... xmo laa sdeyh2 daa... :(

    ReplyDelete
  3. tq nadwan..hehehehe.. lek luuu.. tunggu ending ye :)

    ReplyDelete
  4. dik... kadang2 bile akak bce cm de kne m,gne jer huhuhu.. walaopn nie rekaan tp seyes mmg de kne m,gne ngan realiti... http://eusaida.blogspot.com/ plez follow me..

    ReplyDelete
  5. dah follow. mcm kenal cte kat stu..hehe.
    khairiyah..tungguuuuu :)

    ReplyDelete